zde se nacházíte:
Úvod > Základní model > Irbis UL

Irbis UL Základní model

Popis Konstrukce Výbava Specifikace Poptávka

Popis

Letadlo pro kategorii UL 450 /600kg

Letadlo určené pro turistiku, provoz v leteckých školách a půjčovnách.  Hlavními kritérii při návrhu letadla bylo pohodlí posádky, snadné ovládání letounu ,vysoká bezpečnost a kvalitní zpracování. Díky nadstandardní šířce 1,25 m a přirozené poloze sezení poskytuje pilotní prostor pohodlí i při dlouhých letech. Všechny ovládací prvky jsou výborně ergonomicky řešené a snadno dostupné z obou sedaček, takže vyžadují minimum pozornosti při ovládání.

Výborný podvozek umožňuje operovat i z méně kvalitních ploch. V provedení s motorem R 912 ULS (100Hp) lze letadlo provozovat i na kratších letištích. Díky výborným letovým vlastnostem je vhodné i pro letecký výcvik. Letadlo je připraveno pro instalaci vlečného zařízení pro vlekání větroňů. 

Konstrukce

Konstrukce letadla je celokovová s použitím nejkvalitnějších materiálů jako je dural ALCLAD 2024 nebo ocel ASI 4130. Celé řízení je osazeno kuličkovými ložisky.

Trup, křídla i ocasní plochy jsou poloskořepinové konstrukce. Křídlo kratší s flaperonem nebo delší s klapkou a křidélkem.

Podvozek je v provedení s ostruhovým kolem.

Montováno je řízení volantového typu nebo ovládání řídící pákou „knipl“, který ale zhoršuje pohodlí při nastupování.

Pohodlí v letadle zajišťuje velká kabina s šířkou 1,25 m, stavitelné sedačky s možností elektrického posunu a propracované rozmístění všech ovladačů, odzkoušené na našich předešlých projektech.

O pohon letadla se stará osvědčený motor Rotax 912, který se záchranným raketovým systémem zaručuje letadlu velkou míru spolehlivosti a bezpečnosti.

U letadla Irbis lze zvolit palivovou nádrž  45 l v trupu (vhodné pro školy) nebo 80 l v křídlech a  kombinaci obou variant.

Výbava

Základní konfigurace

  • Motor Rotax 912 80 HP
  • Na zemi stavitelná vrtule 
  • Základní letové přístroje a motorový přístroj Canardia
  • Záchranný systém
  • Pevné sedačky, základní čalounění
  • Jednoduché brzdy
  • Volantové řízení/Řízení řídící pákou (knipl)
  • Nádrž v trupu/křídle
  • Klapky a vyvážení elektrické
  • Pneumatiky standardní 16“

Volitelná vybavení

  • Motor Rotax 912 100 HP
  • Vrtule dle přání zákazníka
  • Velká kola 18“ -  21“ bush
  • Zdvojené brzdy
  • Manuálně posuvné sedačky 
  • Elektricky posuvné sedačky
  • Přístrojové vybavení dle přání zákazníka
  • Vlečné zařízení pro vlekání větroňů
  • Aretace ostruhy odpojitelná z kabiny

Specifikace

Rozměry a hmotnosti

Rozpětí křídel9,0/8,3 m
Celková délka6,33 m
Šířka kabiny (oblast ramen)125 cm
Provozní násobky+4 g / -2 g
Maximální vzletová hmotnost450/600 kg
Užitečné zatíženíaž 280 kg
Maximální hmotnost zavazadel20 kg
Objem palivových nádrží2 x 40 l + 1 x 45 l

Letové výkony

Cestovní rychlost110-200 km/h
Nepřekonatelná rychlost245 km/h
Pádová rychlost (čistá konfigurace)70/78/81 km/h
Pádová rychlost (přistávací konfigurace)57/65/72 km/h
Stoupavostmin 5 m/s

Pohonná jednotka

MotorRotax 912 
Maximální výkon80 / 100 HP
Palivoautomobilový bezolovnatý nebo AVGAS 100LL
Vrtuletřílistá kompozitová nebo dřevěná, stavitelná na zemi nebo za letu

Napište nám

Pilotní výcvik

 K zakoupenému letadlu nabízíme pilotní výcvik podle osnov Letecké amatérské asociace. Ve výcviku klademe důraz na individuální přistup, rozvržení výcviku je plně podřízeno individuálním časovým možnostem každého žáka. Trváme na tom, že cílem výcviku je co nejlepší příprava žáka na samostatnou pilotní kariéru, získání adekvátních znalostí, návyků a schopnosti správně se rozhodovat, nikoli jen získání průkazu. Výcvik probíhá zpravidla z letiště Zlín – Štípa, které je svou polohou a celkovým řešením ideální lokalitou.