zde se nacházíte:
Úvod > Retro style > Scout LSA

Scout LSA Retro style

Popis Konstrukce Výbava Specifikace Poptávka

Popis

Letadlo pro kategorii 600 kg

Naším prvním projektem bylo letadlo Scout, které svými tvary Scout připomíná slavné doby československého poválečného letectví a jedinečným způsobem spojuje dědictví tradiční české letecké konstrukční školy s nejmodernějšími konstrukčními a výrobními prostředky. Osloví především piloty s vyhraněným vkusem pro klasická letadla poválečných let.

Hlavními kritérii při návrhu bylo pohodlí posádky, snadné ovládání letounu, vysoká bezpečnost a kvalitní zpracování. Díky nadstandardní šířce a výšce kabiny, polohovatelným pedálům a přirozené poloze sezení poskytuje pilotní prostor pohodlí i při dlouhých letech. Do letadla se díky do předu se odsouvající kabině snadno nastupuje, proto je Scout vhodný i pro rozměrnější a méně pohyblivé piloty. Všechny ovládací prvky jsou výborně ergonomicky řešené a snadno dostupné z obou sedaček, takže vyžadují minimum pozornosti při ovládání.

Výborný podvozek umožňuje operovat i z méně kvalitních ploch. V provedení s motorem R 912 ULS (100Hp) lze Scouta provozovat i na kratších letištích. Díky výborným letovým vlastnostem je vhodný i pro letecký výcvik.

Konstruce

Konstrukce letadla je celokovová s použitím nejkvalitnějších materiálů jako je dural ALCLAD 2024 nebo ocel ASI 4130. Většina částí  řízení je osazeno kuličkovými ložisky.

Trup, křídla i ocasní plochy jsou poloskořepinové konstrukce. Křídlo s klapkou a křidélkem.

Podvozek je s příďovým kolem.

Standardně je montováno řízení řídící pákou „knipl“

Pohodlí v letadle zajišťuje velká kabina s šířkou 1,2 m, stavitelné pedály nožního řízení, a pracované rozmístění všech ovladačů, odzkoušené na našich předešlých projektech.

O pohon letadla se stará osvědčený motor Rotax 912, který se záchranným raketovým systémem zaručuje letadlu velkou míru spolehlivosti a bezpečnosti. 

Výbava

Základní konfigurace

  • Motor 80 HP
  • Na zemi stavitelná vrtule
  • Základní letové přístroje a motorový přístroj Canardia
  • Základní čalounění
  • Zdvojené brzdy
  • Nádrž v křídle
  • Klapky a vyvážení elektrické
  • Pneumatiky standardní 16“

Volitelná vybavení

  • Vrtule dle přání zákazníka
  • Motor R 912 100Hp
  • Přístrojové vybavení dle přání zákazníka
  • Záchranný systém
  • Retro výfukové potrubí - osobitý zvuk

Specifikace

Rozměry a hmotnosti

Rozpětí křídel9,6 m
Celková délka6,78 m
Šířka kabiny (oblast ramen)120 cm
Provozní násobky+4 g / -2 g
Maximální vzletová hmotnost600 kg
Užitečné zatížení250 kg
Maximální hmotnost zavazadel20 kg
Objem palivových nádrží2 x 45 l

Letové výkony

Cestovní rychlost160-200 km/h
Nepřekonatelná rychlost260 km/h
Pádová rychlost (čistá konfigurace)81 km/h
Pádová rychlost (přistávací konfigurace)72 km/h
StoupavostMin 5 m/s

Pohonná jednotka

MotorRotax 912 UL / ULS / iS
Maximální výkon80 / 100 hp
Palivoautomobilový bezolovnatý nebo AVGAS 100LL
Vrtuletřílistá kompozitová nebo dřevěná, stavitelná na zemi nebo za letu

Napište nám

Pilotní výcvik

 K zakoupenému letadlu nabízíme pilotní výcvik podle osnov Letecké amatérské asociace. Ve výcviku klademe důraz na individuální přistup, rozvržení výcviku je plně podřízeno individuálním časovým možnostem každého žáka. Trváme na tom, že cílem výcviku je co nejlepší příprava žáka na samostatnou pilotní kariéru, získání adekvátních znalostí, návyků a schopnosti správně se rozhodovat, nikoli jen získání průkazu. Výcvik probíhá zpravidla z letiště Zlín – Štípa, které je svou polohou a celkovým řešením ideální lokalitou.