zde se nacházíte:
Úvod > Bush style > Irbis UL

Popis

Letadlo pro kategorii UL 450/600 kg. 

V tomto provedení je nutno respektovat max. prázdnou a vzletovou hmotnost dle kategorie provozu (450/600 kg). Nízká hmotnost, výkonné křídlo a silný motor dávají letadlu výjimečné letové výkony a vlastnosti.

Letadlo určené pro zájemce o letadla s osobitým stylem. Díky výborným vlastnostem křídla lze letadlo provozovat v provedení s motorem Rotax 912 ULS (100 HP) i na velmi krátkých letištích. Excelentní podvozek s hydraulickými tlumiči umožňuje operovat i z méně kvalitních ploch.

Hlavními kritérii při návrhu letadla bylo pohodlí posádky, snadné ovládání letounu, vysoká bezpečnost a kvalitní zpracování. Díky nadstandardní šířce 1,25 m a přirozené poloze sezení poskytuje pilotní prostor pohodlí i při dlouhých letech. Všechny ovládací prvky jsou výborně ergonomicky řešené a snadno dostupné z obou sedaček, takže vyžadují minimum pozornosti při ovládání.

Díky výborným letovým vlastnostem je vhodné i pro letecký výcvik. Letadlo je připraveno pro instalaci vlečného zařízení pro vlekání větroňů.

NOVÉ: Letadlo je nyní možné zakoupit i ve formě stavebnice. 

Konstrukce

Konstrukce letadla je celokovová s použitím nejkvalitnějších materiálů jako je letecký dural 6061 nebo ocel ASI 4130. Celé řízení je osazeno kuličkovými ložisky.

Trup, křídla i ocasní plochy jsou poloskořepinové konstrukce. Křídlo je opatřeno klapkou a křidélkem.

Podvozek je v provedení s ostruhovým kolem.

Montováno je řízení volantového typu nebo ovládání řídící pákou „knipl“, který ale zhoršuje pohodlí při nastupování.

Pohodlí v letadle zajišťuje velká kabina s šířkou 1,25 m, stavitelné sedačky s možností elektrického posunu a propracované rozmístění všech ovladačů, odzkoušené na našich předešlých projektech.

O pohon letadla se stará osvědčený motor Rotax 912, který se záchranným raketovým systémem zaručuje letadlu velkou míru spolehlivosti a bezpečnosti.

Palivové nádrže na 80 l  má letadlo Irbis umístěno v křídlech.

Výbava

Základní konfigurace

  • Motor Rotax 912 100 HP
  • Na zemi stavitelná vrtule 
  • Základní letové přístroje a motorový přístroj Kanardia
  • Pevné sedačky, základní čalounění
  • Jednoduché brzdy
  • Volantové řízení
  • Nádrž v křídle
  • Klapky a vyvážení elektrické
  • Pneumatiky standardní 16“

Volitelná vybavení

  • Motor Rotax 915 140 HP
  • Vrtule dle přání zákazníka
  • Řízení řídící pákou (knipl)
  • Velká kola 18“ -  21“ bush
  • Zdvojené brzdy
  • Stavitelné pedály
  • Záchranný systém 
  • Elektricky posuvné sedačky
  • Přístrojové vybavení dle přání zákazníka
  • Vlečné zařízení pro vlekání větroňů
  • Aretace ostruhy odpojitelná z kabiny

Specifikace

Rozměry a hmotnosti

Rozpětí křídel9,0/8,3m
Celková délka6,33 m
Šířka kabiny (oblast ramen)125 cm
Provozní násobky+4 g / -2 g
Maximální vzletová hmotnost600 kg
Užitečné zatíženíaž 270 kg
Maximální hmotnost zavazadel20 kg
Objem palivových nádrží              2 x 40 l

Letové výkony

Cestovní rychlost140-200 km/h
Nepřekonatelná rychlost245 km/h
Pádová rychlost (čistá konfigurace)70/78/81 km/h
Pádová rychlost (přistávací konfigurace)57/65/72 km/h
Stoupavostmin 3 m/s

Pohonná jednotka

MotorRotax 912 / 915
Maximální výkon100 / 140 HP
Palivoautomobilový bezolovnatý nebo AVGAS 100LL
Vrtuletřílistá kompozitová nebo dřevěná, stavitelná na zemi nebo za letu

Napište nám

Pilotní výcvik

 K zakoupenému letadlu nabízíme pilotní výcvik podle osnov Letecké amatérské asociace. Ve výcviku klademe důraz na individuální přistup, rozvržení výcviku je plně podřízeno individuálním časovým možnostem každého žáka. Trváme na tom, že cílem výcviku je co nejlepší příprava žáka na samostatnou pilotní kariéru, získání adekvátních znalostí, návyků a schopnosti správně se rozhodovat, nikoli jen získání průkazu. Výcvik probíhá zpravidla z letiště Zlín – Štípa, které je svou polohou a celkovým řešením ideální lokalitou.