zde se nacházíte:
Úvod > STOL > Irbis STOL

Irbis STOL Individuální úpravy

Popis Konstrukce Výbava Specifikace Poptávka

Popis

Letadlo Irbis STOL je určené pro zájemce o letadla s osobitým stylem a požadavky. Díky výborným vlastnostem křídla a robustnosti konstrukce lze letadlo provozovat v provedení s motorem 100Hp – 120 Hp
i na velmi krátkých letištích.

Excelentní podvozek s hydraulickými tlumiči a koly 21“ x 12“ umožňuje operovat i z ploch s velmi špatným povrchem. Při instalaci motoru o výkonu 120 Hp se Irbis STOL stává naprostou špičkou v kategorii STOL.

Při úpravách  letadla je nutno respektovat max. prázdnou a vzletovou hmotnost dle kategorie provozu (450/600 kg). Tato skutečnost omezuje možnosti konfigurace letadla, ale na druhou stranu nízká hmotnost, výkonné křídlo a silný motor dávají letadlu výjimečné letové výkony a vlastnosti.

Pokud budou provedeny rozsáhlejší úpravy letadla, bude letadlo provozováno jako prototyp.

Díky nadstandardní šířce 1,25 m a přirozené poloze sezení poskytuje pilotní prostor pohodlí i při dlouhých letech. Všechny ovládací prvky jsou výborně ergonomicky řešené a snadno dostupné z obou sedaček, takže vyžadují minimum pozornosti při ovládání.

Konstrukce

Konstrukce letadla je celokovová s použitím nejkvalitnějších materiálů jako je dural ALCLAD 2024 nebo ocel ASI 4130. Celé řízení je osazeno kuličkovými ložisky.

Trup, křídla i ocasní plochy jsou poloskořepinové konstrukce. Křídlo s flaperonem nebo s klapkou a křidélkem.

Podvozek je v provedení s ostruhovým kolem.

Montováno je řízení volantového typu nebo ovládání řídící pákou „knipl“, který ale zhoršuje pohodlí při nastupování.

Pohodlí v letadle zajišťuje velká kabina s šířkou 1,25 m, stavitelné sedačky s možností elektrického posunu a propracované rozmístění všech ovladačů, odzkoušené na našich předešlých projektech.

U letadla jsou nádrže o celkovém objemu 80 l v křídlech.

Výbava

Základní konfigurace

  • Motor Rotax 912 80 HP
  • Na zemi stavitelná vrtule
  • Základní letové přístroje a motorový přístroj Canardia
  • Pevné sedačky, základní čalounění
  • Jednoduché brzdy
  • Volantové řízení/Řízení řídící pákou (knipl)
  • Nádrž v křídle
  • Klapky a vyvážení elektrické
  • Pneumatiky standardní 16“

Volitelná vybavení

  • Motor Rotax 912 100 HP
  • Motor Rotax 915 140 HP
  • Vrtule dle přání zákazníka
  • Velká kola 18“ - 21“ bush
  • Zdvojené brzdy
  • Aretace ostruhy odpojitelná z kabiny
  • Manuálně posuvné sedačky
  • Elektricky posuvné sedačky
  • Přístrojové vybavení dle přání zákazníka
  • Vlečné zařízení pro vlekání větroňů
  • Štěrbinové klapky na křídle

Specifikace

Rozměry a hmotnosti

Rozpětí křídel8,3/9,0 m
Celková délka6,48 m
Šířka kabiny (oblast ramen)125 cm
Provozní násobky+4 g / -2 g
Maximální vzletová hmotnost600 kg
Užitečné zatíženíaž 270 kg
Maximální hmotnost zavazadel20 kg
Objem palivových nádrží2 x 40 l

Letové výkony

Cestovní rychlost110-200 km/h
Nepřekonatelná rychlost245 km/h
Pádová rychlost (čistá konfigurace)81/68 km/h
Pádová rychlost (přistávací konfigurace)65/52 km/h
Stoupavostmin 5 m/s

Pohonná jednotka

MotorRotax 912 / 915
Maximální výkon80 / 100 / 140 HP
Palivoautomobilový bezolovnatý nebo AVGAS 100LL
Vrtuletřílistá kompozitová nebo dřevěná, stavitelná na zemi nebo za letu

Napište nám

Pilotní výcvik

 K zakoupenému letadlu nabízíme pilotní výcvik podle osnov Letecké amatérské asociace. Ve výcviku klademe důraz na individuální přistup, rozvržení výcviku je plně podřízeno individuálním časovým možnostem každého žáka. Trváme na tom, že cílem výcviku je co nejlepší příprava žáka na samostatnou pilotní kariéru, získání adekvátních znalostí, návyků a schopnosti správně se rozhodovat, nikoli jen získání průkazu. Výcvik probíhá zpravidla z letiště Zlín – Štípa, které je svou polohou a celkovým řešením ideální lokalitou.